måndag 8 januari 2007

Första ordet...

Ja, länge har jag stått och funderat över om inte jag också ska ta och skaffa mig en blogg. Eftersom alla verkar ha en blogg måste förstås jag också skaffa en.
Söndagnatt eller om man vill kalla det tidig måndagmorgon mellan den 7-8 Januari 2007 började jag skriva på denna historia som handlar om mitt händelserika liv.

Helgen

I fredags åkte jag hem (Ja, jag har min lägenhet här) till Båstad efter 2 dagar i Höganäs hos mor och far. Var och tvättade bilen på Hydro eftersom jag inte tvättat den på över 2 månader. Jag hade nästan glömt att den var så fin som den faktiskt är när den är ren. Efter biltvätten rullade jag ut på väla och köpte en ny parfym för 440 spänn! Vill man lukta gott så får det kosta. Gick även in på ikea och köpte nya kuddar och den efterlängtade tvättsäcken till min tvättkorg. På fredagskvällen sände jag och min klasskamrat Claes Leijon programet Rewind 90s's på radioseven.se. I övrigt blev det bara simpsons på tv och slappande framför datorn tills det var dags att sova igen.

Lördag

Dagen började med att jag gick en runda ner till Ica och handlade lite mat. Gick hem, åt frukost, kollade tv och städade badrummet. På kvällen kom Alexander, Oscar och hans Charlotte och hälsade på mig. Vi var och åt på det enda stället som var öppet i Båstad. Rivieragrillen. Efter det gick vi och spelade bowling på bowlinghallen. Konstigt nog var där massor av folk, Vart kom alla dem ifrån? Bowlingen slutade med en seger till mig. Oscar skyllde på att han spelade på bortaplan. Efter det gick vi hem till mig och kollade gamla filmer som vi spelat in från olika fester. När dem åkt hem degade jag vid datorn och sen somnade.

Söndag

Jag hade satt klockan på 10 i hopp om att komma upp och försöka vakna som en ny människa utan förkylning. Slutade med att jag gick upp och sedan bestämde mig för att somna om igen.
Sov sedan vidare till halv ett då jag vaknade och åt frukost. Satt vid datorn en timme innan jag körde iväg till Alexander i Helsingborg. Jag, Oscar, Oscars kusin Christian? kollade fotbollen och fick se Henkes första mål i manchester. Alexander hade skaffat en ny tv, 42" widescreen och plasma. Hela matchen satt vi och kommenterade att bilden var opixlig. Var lite småroligt.
Vid sextiden åkte jag hem till Båstad igen. Ösregnade hela vägen. När jag kom hit pratade jag med mattias och vi bestämde oss för att träffas imorgon och fixa lite skolarbete. Därefter kom Kim och hämtade sin post som jag hämtat under tiden han varit hemma i Gislaved. Kokade ris och värmde upp kassler i chilisås, som inte blev gott. Åt två mackor istället. Duschade och kollade MTV pimp my ride. Därefter blev det dator och ja, nu är jag här :) ska hoppa i säng nu.

Inga kommentarer: