måndag 19 mars 2007

Det blev en dag på stranden...

Första dagen på en ny vecka. Vad ska man få dagen att gå med? Skola! Vi började vid halv tio. Vi hade då ett informationsmöte som varade fram till middag. Vi hade en del att gå igenom. Bland annat diskproblemet på stationen, med andra ord Radio Båstads ilandsproblem.

Efter lektionen cyklade jag hem och åt en lasange och sände några timmar på RadioSeven. På eftermiddagen hade vi lektion med vår samhällsanalyslärare Patrik. Vi hade fått ett antal ämnen förra veckan som vi skulle debatter gruppvis mot varandra. Vi hade fått två olika ämnen som vi skulle vara för respektive emot. Vår grupp skulle debattera för tv-licensen och mot dödsstraff. Det var 2 saker där jag totalt är omvänd i åsikten. Därför var jag inte så delaktig och satt mest och lyssnade på när Björn gick upp i varv för att debattera om sin åsikt.

När vi hade slutat cyklade jag hem och fikade. Vädret denna dag var allt från soligt, blåsigt och snöigt. Under senare delen av eftermiddagen satt jag mest och ugglade och beslutade mig för att gå en runda. Jag gick ner till stranden och fortsatte vandra på den ända ut till Hemmeslöv. Det som facinerade mig var att Båstad har en så otroligt lång sandstrand. Tanken slog mig om man verkligen behöver trängas på stranden i sommar eller om det kommer så många Stockholmare? Jag hade förväntningar om att hitta något fint och dyrbart strandfynd men besvikelsen väckte sig för varje slängd ölburk jag såg som flytit i land.




Jag har alltid tyckt att Sverige är ett ganska rent land men efter närmare eftertanke och desto mer man går och verkligen ställer in sig på att se allt skräp inser man hur mycket SKRÄP det ligger ÖVERALLT. Jag ljuger inte om jag säger att jag såg runt 40-50 ölburkar som flytit i land på stranden. Utöver dessa låg det massa gamla rep, dunkar, bildäck, brädor och en och annan kvarglömd sko som vittnar om sommarens strandaktiviteter.




När jag kom hem efter en och en halv timmes promenad åt jag potatisgratängen och rostbiffen som blev över från lördagens bjudning hemma hos mor. På kvällen kom Elaine förbi och kollade på sitt avsnitt av CSI. Jag slösurfade vid datorn och vi avslutade med att kolla på 100 höjdare innan hon gick hem och jag somnade gott efter en dag med mycket frisk luft.

Inga kommentarer: